https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2615
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: پایگاه های خبری برای انسجام، هماهنگی و اثرگذاری بیشتر، هسته مرکزی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آدلین نیوز، حجت الاسلام ناصر خدایاری -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی- در نشست هم اندیشی با مدیران پایگاه های خبری آذربایجان غربی گفت: ۲۰۶ رسانه در آذربایجان غربی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارند که از این تعداد ۷۲ رسانه به عنوان پایگاه خبری الکترونیک(برخط) فعالیت می کنند.

وی با اعلام مطلب فوق در ادامه افزود: همچنین ۱۳۶ رسانه شامل روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه و فصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شوند که این آمار فارغ از نمایندگی ۳۰ روزنامه سراسری و نمایندگی ۱۲ خبرگزاری در آذربایجان غربی است.

این مقام مسئول اظهار داشت: تعدادی از فعالان شبکه های اجتماعی در فضای مجازی آذربایجان غربی نیز مانند اکثر مناطق کشور با راه اندازی صفحات اطلاع رسانی مخاطبان زیادی جذب کرده اند، افرادی که برخی از آنان فعالان شاغل در رسانه های رسمی و برخی نیز ناشناخته هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی توجه به بعد کمی و کیفی پایگاه های خبری را مورد تاکید قرار داد و گفت: بیش از ۷۰۰ پایگاه خبری در کشور فعال است که سهم آذربایجان غربی ۷۲ پایگاه خبری می باشد.

خدایاری با بیان اینکه آذربایجان غربی از نظر کمی سهم قابل توجهی از رسانه های کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: رسانه‌های برخط از این لحاظ، رسالت و مسئولیت اجتماعی سنگینی بر عهده دارند و می‌توانند در تحولات جامعه منشا اثر باشند.

پایگاه های خبری هسته مرکزی داشته باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به این نکته که پایگاه های خبری برای اثرگذاری باید هسته مرکزی داشته باشند افزود: این امر به جهت ساماندهی این دسته از رسانه هاست که برای رسیدن به این مهم، پایگاه های خبری بایستی انسجام، هماهنگی و هارمونی لازم را ایجاد کنند.

خدایاری با اشاره به رتبه‌بندی پایگاه های خبری تصریح کرد: اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت مطبوعاتی وزارت و به تبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی مبتنی بر کیفی‌سازی رسانه‌ها و رتبه‌بندی این مجموعه است و در این راستا باید شاخص‌های بهترین پایگاه های خبری را احصا کنیم.

وی توسعه امکانات زیرساختی و برگزاری دوره‌های آموزشی را برای ارتقای کیفی رسانه‌ها، ضروری دانست و از فعالان خبری در پیام‌رسان‌ها و پایگاه های خبری بدون مجوز خواست تا پایان بهمن‌ماه نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت خود در سامانه جامع رسانه های کشور اقدام کنند.

دکتر خدایاری با بیان اینکه در حال حاضر شرایط ثبت درخواست به منظور اخذ مجوز رسانه های مجازی آذربایجان غربی فراهم است و هیچ مانعی نیز در این بین وجود ندارد، اذعان داشت: این تصمیم صرفاً در راستای صیانت از حقوق، بسط و توسعه فعالیت رسانه‌های خبری با شناسنامه و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده از نام رسانه‌های دارای مجوز اتخاذ شده است.

کار رسانه‌ها واقعه‌نگاری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کار رسانه‌ها واقعه‌نگاری و نه انگاره‌نگاری است، افزود: خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای این استان ضمن رعایت اخلاق باید در فضای سالم، رقابت سالم داشته باشند.

خدایاری صداقت را وظیفه رسانه‌ها دانست و ادامه داد: لازمه صداقت این است که انصاف و معیارهای اخلاقی در خبر و گزارش‌های رسانه‌ای رعایت شود به ویژه در شرایط تحریم و تنگناهای اقتصادی، کارهای صورت گرفته به درستی منتشر شود که در غیر این صورت نه به دولت بلکه به حاکمیت ضربه می‌زنیم.

وی با اشاره به اینکه ما بیش از پیش باید به رسانه در عصر جدید توجه کنیم و سواد رسانه‌ای نیز یکی از ملزومات این توجه است، تصریح کرد: برای تکامل عملکرد سیستم، ارزیابی و نقد درست و منصفانه ضروری است اما با یکجانبه‌گری و صرفاً دیدن نقاط ضعف نمی‌توان واقعیت‌ها را بازتاب داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: بررسی اکوسیستم رسانه‌ای استان نشان می‌دهد، کشورهای ترکیه، ارمنستان، عراق، نخجوان و آذربایجان بر رسانه‌های ما تاثیرگذار هستند که این مهم با رسانه‌های قدرتمند قابل حل است.

خدایاری در آستانه دهه فجر و سالگرد گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: رسانه‌ها باید خالصانه و بدون اغماض کارهای صورت گرفته را که قابل توجه است، منعکس کنند.

وی خاطرنشان ساخت: رشد و شکوفایی با امیدواری ایجاد می‌شود و بی‌شک با پراکندن بذر یأس، نا امیدی و سیاه‌نمایی حرکتی ایجاد نمی‌شود.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: