https://adlinnews.ir

شناسه خبر :3284
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۱۵

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به موضوع همزیستی اقوام و مذاهب مختلف در استان اظهار کرد: «همزیستی یعنی وحدت در عین کثرت» که در آذربایجان غربی شاهد شکوفایی در این ارتباط هستیم.

به گزارش آدلین نیوز به نقل از شیدا خبر، این مقام امنیتی استان در ششمین نشست رسانه ای خود با اصحاب رسانه، آذربایجان غربی را از جمله استان های امن کشور برشمرد و افزود: هر چند شرایط جغرافیایی منطقه، این نقطه از ایران اسلامی را جزو استان‌های حساس می داند، اما امنیت و همزیستی اقوام و مذاهب مختلف در کنار یکدیگر، شرایط را برای سرمایه‌گذاری اقتصادی بیش از پیش در این منطقه فراهم کرده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اصحاب رسانه در استان در خصوص مسئله همزیستی اقوام و مذاهب در استان قلم فرسایی کنند و در خصوص مسائل پیرامونی و تاثیر آن در توسعه و سایر مسائل با ژرف نگری، در مسیر شکوفایی استان در همه زمینه ها اقدام نمایند.

او گفت: نیروهای امنیتی و سایر دستگاه های ذیربط تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت در همه زمینه ها از نقاط مرزی استان گرفته تا عمق شهرها و روستاها به کار گرفته اند و باید اعلام کنیم که امنیت کامل در سطح منطقه حاکم است و مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد.

توانایی سرکوب گروهک ها در آن سوی مرزها را داریم

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه هم مرزی اگر چه که محسنات زیادی در رابطه اقتصادی می تواند داشته باشد، با این حال، تحرکات برخی از گروهک‌های تروریستی در نقاط مرزی با کشورهای همسایه گاها مشکلات مخصوص به خود را دارد، با اشرافیت کامل به آنها هشدار می دهیم: نه تنها در داخل کشور و در مرزها بلکه در آنسوی مرزها هم توان سرکوب آنها را داریم.

وی اضافه کرد: امنیت کشورهای همسایه نیز برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد که در همین راستا دشمنان انقلاب اسلامی بدانند کسانی که امنیت منطقه را به مخاطره بیاندازند به عنوان مثال حتی در اربیل نیز امنیت نخواهند داشت.

گوشه هایی از عملکرد سربازان گمنام امام زمان (عج) در آذربایجان غربی

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی در خصوص برخورد با اراذل و اوباش و مخلان امنیت عمومی در سطح استان، اظهار داشت: در حالی که در نقاط صفر مرزی امنیت کامل برقرار است این به هیچ وجه قابل قبول نیست که در داخل شهرها عده‌ای ذره ای سبب دلهره و اضطراب مردم و باعث خدشه‌دار شدن امنیت عمومی شوند؛ از همین تریبون اعلام می‌کنم کسانی که قصد به زیر سوال بردن امنیت مردم را داشته و سبب آزرده خاطر شدن مردم ‌شوند، با آن ها برخورد خیلی شدیدی انجام خواهد گرفت.

او گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) طی امسال از ۳۴ هزار هکتار زمین خواری در آذربایجان غربی جلوگیری به عمل آمده و مساله زمین خواری مورد رصد دقیق بوده و موضوع معدن خواری در شهرستان چایپاره در شمال استان نیز تحت پیگیری است.

وی با اشاره به نظارت بیشتر به موضوع ورزش در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: باید ورزش استان مدیریت و با نظارت بیشتر مشکلات مطرح شده در این حوزه حل شود.

به گفته این مقام مسئول، شاهد کاهش ۸۰ درصدی گروگانگیری اتباع خارجی در آذربایجان‌غربی طی ماه های گذشته هستیم و در یکی از این موارد، درگیری مسلحانه با یکی از باندها در شمال استان باعث کشته شدن یکی از آدم ربایان خشن که به شکنجه افراد ربوده شده می پرداخت، گردید.

مدیرکل اطلاعات استان همچنین در خصوص برخورد مداوم با فرارهای مالیاتی برنامه ریزی شده و بزرگ ، اظهار کرد: اخیراً باندی را متلاشی کردیم که با شگردهای مختلف هزاران گوشی موبایل را با شگردهای مختلف و سواستفاده از مشخصات شهروندانی که به خارج از کشور سفر داشتند با ظاهر قانونی وارد کشور کرده و ضمن فرار از مالیات و عوارض قانونی، آن ها را در سطح استان و کشور فروخته و پول هنگفتی را حاصل کرده اند.

برخورد با شبکه کلاهبرداری معاملاتی املاک با بیش از ۲۰۰ مورد کلاهبردی در یک مورد، متلاشی کردن شبکه صدور مدرک تحصیلی جعلی از دیپلم گرفته تا دکترا و حتی پزشکی، مبارزه با گروه های تکفیری تبلیغی و ضد دینی، تلاش وافر در بخش سلامت و رصد اطلاعاتی و اقدامات موثر در مبارزه با بیماری کرونا و حصول آرامش نسبی در این زمینه در استان، برگزاری جلسات مختلف با بزرگان اهالی سایر مذاهب و طوایف ساکن در استان از دیگر مواردی بود که مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی به آنها پرداخت و توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: