https://adlinnews.ir

شناسه خبر :3557
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در دهه فجر سال جاری، دو طرح کشاورزی آماده کلنگ زنی می شود که یکی از این طرح ها، پروژه کشت گلخانه ای در شهرستان خوی با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد ریالی سرمایه گذار تبریزی است.

به گزارش آدلین نیوز به نقل از افتخار آذربایجان، خسرو شهبازی -رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی- در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر با بیان مطلب فوق در ادامه افزود: یکی از بزرگترین پروژه های آذربایجان غربی، پروژه کشت گلخانه ای صیفی و سبزیجات در شهرستان خوی با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد ریال است.

 

وی در تشریح جزئیات این طرح ادامه داد: ۵۰ هکتار زمین با انتشار آگهی مزایده به وسیله شهرک های کشاورزی در اختیار سرمایه گذار قدر و با اهلیت تبریزی قرار گرفته که بخشی از اعتبار مورد نیاز این طرح، توسط خود سرمایه گذار و ما بقی از طریق تسهیلات بانکی تامین خواهد گردید.

 

شهبازی تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه عظیم، سالانه حداقل به طور میانگین ۱۵ هزار تن انواع صیفی و سبزیجات برداشت خواهد شد که این مهم، گام موثری در رفع نیاز داخل و افزایش صادرات کشاورزی آذربایجان غربی به خارج از کشور ایفا خواهد کرد.

 

این مقام مسئول، اجرای طرح های گلخانه ای را از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش راندمان آبیاری دانست و اظهار داشت: طرح گلخانه ای کشت صیفی و سبزیجات خوی برای ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای یک هزار نفر نیز اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، پروژه مرغ تخمگزار ۳۰ هزار قطعه ای در اشنویه را دیگر طرح آماده کلنگ زنی استان اعلام کرد و گفت: این طرح با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال طی دهه فجر سال جاری کلنگ زنی می شود.

 

اقدامات انجام شده جهاد کشاورزی آذربایجان غربی طی یک سال گذشته

خسرو شهبازی با تشریح اقدامات موثر جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در بحث تامین امنیت غذایی استان گفت: رشد ۱۷ درصدی تامین گوشت مرغ آذربایجان غربی، کسب رتبه اول کشوری تولید سیب با رسیدن به حد نصاب ۳۰ درصدی از مجموع تولیدات سیب ایران و کسب رتبه اول کشوری برای آذربایجان غربی با تولید ۲۲ درصد از عسل کشور به وسیله ۱.۵ میلیون کندو را بخشی از فعالیت های موثر جهاد کشاورزی استان در طی یک سال اخیر دانست.

 

وی با اشاره به رشد ۵۲ درصدی برداشت گندم در استان و ارتقای ۴ پله ای تولید این محصول و قرار گرفتن در رده پنجم کشوری گفت: از مجموع بیش از یک میلیون تن گندم برداشت شده، ۴۵۰ هزار تن برای تامین کل نیاز گندم آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: با رشد تولید گندم در آذربایجان غربی، ۶۸۳ هزار تن مازاد بر نیاز استان از زارعان خریداری و در سیلوها ذخیره شده و بخشی از نیاز استان های تهران و گیلان نیز توسط گندم آذربایجان غربی تامین می شود.

 

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، تولید ۷۰۰ هزار تن گوجه فرنگی و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن چغندر قند علیرغم کاهش سطح کشت این دو محصول را از دیگر مواردی عنوان کرد که در مقایسه با سال گذشته، رشد تولید داشته اند.

 

بهره برداری از ۱۴۲ طرح کشاورزی آذربایجان غربی طی دهه فجر سال جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۴۲ پروژه اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال در سراسر استان به بهره برداری می‌ رسد.

 

وی با بیان اینکه شعار دهه مبارک فجر امسال در بخش کشاورزی، “کشاورزی دانش بنیان، پشتوانه رشد تولید و امنیت غذایی” نامگذاری شده است، افزود: با بهره برداری از مجموع این پروژه ها با صرف اعتبار ۳۶ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال، برای یک هزار و ۷۵۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده و ۲۳ هزار و ۶۰۸ خانوار نیز از عواید اجرای این طرح ها بهره مند می شوند.

 

شهبازی در ادامه گفت: بیشترین پروژه های آماده بهره برداری در دهه فجر امسال، مربوط به بخش آب و خاک و امور فنی و مهندسی با ۷۸ طرح به منظور مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی و توسعه سیستم های نوین آبیاری است.

 

وی ادامه داد: همچنین ۱۵ پروژه در بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی، ۱۱ پروژه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، ۱۰ پروژه در بخش مدیریت تعاون روستایی، ۱۰ پروژه در بخش معاونت بهبود تولیدات دامی، ۶ پروژه در اداره کل امور عشایر، ۶ پروژه در بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی، ۴ پروژه در شرکت شهرک‌های کشاورزی و ۲ پروژه در مدیریت شیلات و آبزیان به بهره برداری می رسند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: یکی از برنامه‌هایی که بر اساس سیاست‌های کلی نظام و ابلاغی رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار گرفته تامین امنیت غذایی است که برای تحقق این مهم، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش‌بنیان برای مدرن سازی بخش کشاورزی و افزایش ضریب نفوذ علم و دانش در کشاورزان در دستور کار قرار دارد.

 

وی اهداف اصلی مجموعه تحت امرش را مشارکت جدی در احیای دریاچه ارومیه، افزایش درآمد بهره‌ برداران، رونق تولید، رفع موانع سرمایه گذاری در این بخش و تامین امنیت غذایی مردم و به طور کلی توسعه کشاورزی پایدار در آذربایجان غربی عنوان کرد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در پایان از همه اصحاب رسانه در انعکاس به موقع اخبار و دستاوردهای بخش کشاورزی جهت تنویر افکار عمومی در طول یکسال اخیر قدردانی کرده و ابراز امیدواری نمود: این همدلی همچنان ادامه داشته باشد، چرا که خبرنگاران با قلمی که در دست دارند در افزایش همدلی، اتحاد مردم، مسئولان و همچنین آگاه سازی آحاد جامعه سهم بسزایی دارند.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: