https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2570
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۷:۴۶

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن چغندر قند از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری آدلین نیوز، رسول جلیلی -رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی- با اعلام اینکه امسال ۳۴ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی زیر کشت محصول چغندر قند رفته بود، افزود: امسال میانگین برداشت چغندر قند از مزارع آذربایجان غربی بیش از ۵۰ تُن در هکتار با میانگین عیار ۱۷٫۳۸ درصد و میزان افت محصول ۲ درصد است که این امر نشان‌دهنده افزایش تولید و کیفیت این محصول در مزارع است.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت چغندرقند در آذربایجان غربی در مقایسه با سال قبل از آن ۱۸ درصد افزایش یافته و این افزایش سطح زیر کشت در شمال آذربایجان غربی و خارج از محدوده حوزه آبریز دریاچه ارومیه اتفاق افتاده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی در سال گذشته توسط کارخانجات قند به حساب زارعین واریز شده است، اضافه کرد: امسال نیز از آغاز فصل برداشت تا کنون بیش از ۹۴ درصد بهای چغندرقند تحویلی به کارخانجات قند، معادل ۱۰۰۳ میلیارد تومان به حساب زارعین چغندرکار پرداخت شده است.

جلیلی اظهار داشت: مجموع مطالبه چغندرکاران آذربایجان غربی از کارخانه‌های چغندر قند آذربایجان غربی تاکنون بیش از ۱۰۶۳ میلیارد تومان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: با توجه به نقش فعالیت کارخانجات قند در تولید و اشتغالزایی در منطقه، ساماندهی و ایجاد تعادل بین تولید و جذب محصول از جمله ضروریاتی است که بایستی به آن توجه ویژه شود.

لازم به ذکر است که سالانه معمولاً برداشت چغندرقند از ۲۵ شهریور آغاز شده و تا اواخر دی ماه به طول می انجامد.

آذربایجان غربی به علت برخورداری از آب و خاک مناسب و وجود پنج کارخانه قند در شهرستان‌های ارومیه، خوی، پیرانشهر، میاندوآب و نقده مقام نخست کشوری تولید، سطح زیر کشت و عملکرد چغندر قند را در اختیار دارد.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: