https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2911
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۶:۵۸

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها اولویت مجلس است و نظارت خود را درباره راستی آزمایی به صورت کامل انجام خواهیم داد.

به گزارش آدلین نیوز، وحید جلال زاده -نماینده ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس- با اشاره به اهمیت قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها افزود: تصویب قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها نشان داد که این موضوع، اولویت اول مجلس بوده و قوه مقننه بدون تردید نظارت خود را درباره راستی آزمایی لغو تحریم ها به صورت کامل انجام و کمیسیون امنیت ملی نیز به نمایندگی از مجلس، این وظیفه را به شکل جدی دنبال خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه مطرح کرد: بر مبنای قانون راهبردی لغو تحریم ها، دولت بایستی از رفتار غربی ها در عمل به تعهدات و لغو تحریم ها در حوزه بانکی، نفتی و راستی آزمایی، گزارش های نوبه ای به مجلس ارائه دهد.

جلال زاده با تاکید بر اینکه کلیه تحریم ها باید از سوی آمریکایی ها به صورت کامل لغو شود، گفت: جمهوری اسلامی بعد از لغو تمامی تحریم های احصا شده، حق خود می داند که صحت ادعاهای طرفه های مقابل را راستی آزمایی کند که از مهمترین این موارد می توان به بحث فروش نفت، مسائل بانکی، دارویی، اشخاص حقیقی و حقوقی و … اشاره کرد که مجلس شورای اسلامی آنها را مورد بررسی دقیق و راستی آزمایی قرار خواهد داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فرآیند راستی آزمایی بر عهده دولت بوده و مجلس نیز ناظر بر روند راستی آزمایی است، افزود: به دلیل آنکه هنوز هیچ تحریمی لغو نشده است، فعلاً در مرحله راستی آزمایی قرار نگرفته ایم لذا باید منتظر بود تا آمریکایی ها فرآیند لغو تحریم ها را آغاز کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: زمانی که فرآیند راستی آزمایی آغاز شود، مجلس قطعاً نظارت دقیق را انجام خواهد داد تا حقی از ملت بزرگ ایران ضایع نشود./

انتهای پیام

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: