https://adlinnews.ir

شناسه خبر :1238
۰۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

مهندس رسول اکبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: نزدیک به سه دهه است که هفته اول تیرماه هر سال، هفته “صرفه‌جویی در مصرف آب” نامگذاری شده است.

به گزارش آدلین نیوز، مهندس رسول اکبری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان آذربایجان غربی گفت:  نزدیک به سه دهه است که روزهای اول تا هفتم تیرماه هر سال، هفته “صرفه جویی در مصرف آب” نامگذاری شده است، اما به منظور هماهنگی در ارکان وزارت نیرو و لزوم توجه همگانی، امسال با توجه به لزوم صرفه جویی در مصرف برق نیز این هفته با نام “هفته صرفه جویی در آب و برق” نامگذاری شده است.

مهندس اکبری افزود: این هفته به عنوان یک رویداد فرهنگی در افکار عمومی و رسانه‌ها جای خود را باز کرده است و هر ساله به این مناسبت، فعالیت‌های فرهنگی-آموزشی بسیاری برای ارتقای آگاهی‌های عمومی در مورد آب و برق و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس انجام می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی ادامه داد: هدر دادن منابع کنونی، به معنی محروم کردن نسل‌های بعدی از این مواهب الهی است، از این‌رو، شرکت‌های آب و فاضلاب کشور، مدیریت منابع آب ایران و توانیر در این هفته به فرهنگ‌سازی در زمینه اصلاح الگوی مصــرف آب و برق می‌پردازند.

بر همین اساس، شنبه یکم تیرماه با عنوان “مدیریت مصرف آب، انرژی و خانواده” و با راهبرد فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف و افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف آب و برق نامگذاری شده است.

روز یکشنبه دوم تیرماه با عنوان “مدیریت مصرف آب و انرژی، افکار عمومی و رسانه” و با راهبرد استفاده گسترده‌تر از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی به‌منظور افزایش آگاهی عمومی و بالابردن سطح دانش مصرف‌کنندگان آب و برق نسبت به وضعیت منابع، تشریح محدودیت‌ها و معضلات کشور در خصوص میزان دسترسی به آب و برق و ضرورت بسیج همگانی برای بهره‌گیری از فن‌آوری و تجهیزات کاهنده و بهینه‌ساز مصرف نامگذاری شده است.

در روز سوم هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق با عنوان “مدیریت مصرف آب و انرژی، صنعت، معدن، سازمان‌های عمومی و موسسات خصوصی” تبیین نقش تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف در توسعه فناوری‌های این عرصه، تشریح ضرورت توسعه صنایع و بهره‌‌برداری از معادن متناسب با ظرفیت‌های منابع آبی و انرژی کشور و تبیین نقش سازمان‌ها و موسسات در اعمال رویه‌های صحیح مصرف آب و انرژی در تاسیسات و ساختمان انجام می‌شود.

روز سه‌شنبه چهارم تیرماه نیز با عنوان “مدیریت مصرف آب و انرژی، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست” با راهبرد تشریح نقش آب و انرژی در امنیت غذایی و تشریح نقش منابع طبیعی در توسعه اقتصادی جوامع و ضرورت حفظ محیط زیست برای بقا و تداوم تمدن بشری نامگذاری شده است.

پنجم تیرماه با عنوان “مدیریت مصرف آب و انرژی، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین” نامگذاری شده و در این روز تشویق و ترغیب دستگاه‌های خدمات‌رسانی شهری و روستایی به کاهش مصارف آب و انرژی، تشویق و ترغیب مردم و خیرین برای سرمایه‌گذاری به منظور توسعه و بهبود زیرساخت‌های تولید، انتقال و توزیع آب و انرژی و ترویج فرهنگ وقف برای اجرای طرح‌های آب، فاضلاب، برق و … صورت می‌گیرد.

روز پنج‌شنبه ششم تیرماه با عنوان “مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی” با رویکرد تشریح ارزش اقتصادی آب و برق، تشریح نقش و ارزش اقتصادی کاهش مصرف در حفظ منابع و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و تبیین وظایف و تکالیف شرکت‌های آب و برق نسبت به مشترکان (مردم) نامگذاری شده است.

مهندس اکبری در پایان این مصاحبه افزود: بر اساس این گزارش، روز جمعه هفتم تیرماه به‌عنوان آخرین روز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، روز “مدیریت مصرف آب و انرژی و آموزه‌های دینی” نامگذاری شده و طی آن اهمیت صحیح مصرف کردن و پرهیز از اسراف از منظر تعالیم دینی و معرفی شیوه‌های صحیح مصرف با اتکا به تعالیم دینی تبیین خواهد شد.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: