https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2736
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲

نخستین گام تزریق سراسری واکسن کرونا همزمان با ۶۳۵ مرکز درمانی ایران، در آذربایجان غربی نیز برداشته شد.

به گزارش آدلین نیوز، دکتر جواد آقازاده با اعلام این خبر اظهار داشت: تزریق واکسن همزمان با ۶۳۵ مرکز درمانی ایران آغاز شده است و برای ۴۳۵ نفر از کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه نوع واکسن استفاده شده در این واکسیناسیون، روسی و از نوع اسپوتنیک(spotnik v) بوده است، تصریح کرد: فاز یک این واکسن تا پایان اسفند ماه برای کارکنان بهداشت و درمانی اعم از دولتی و خصوصی گروه یک و کارکنان بهداشتی درمانی گروه دو و معلولین ذهنی و جسمی و سالمندان مراکز تجمعی به تعداد ۴ هزار و ۹۹۶ نفر تزریق خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن در فاز دو تا پایان بهار سال آینده برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای پرخطر یک و دو، افراد سنین مساوی و بالای ۶۵ سال تزریق می گردد.

آقازاده ادامه داد: در فاز سه نیز که تا پایان تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت برای افراد ساکن در مراکز تجمعی، خانم‌های باردار و افراد گروه سنی ۵۵ تا ۶۵ ساله تزریق می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی در این آیین با قدردانی از اقدامات کادر درمانی برای مقابله با کرونا در استان اظهار داشت: طی یک سال گذشته کادر درمانی و دانشگاه علوم ‌پزشکی خدمت رسانی ایثارگرانه ای را انجام داده اند.

محمدمهدی شهریاری با اشاره به اینکه در کنار واکسیناسیون باید رعایت موارد بهداشتی همچنان در دستور کار قرار گیرد، افزود: اگر این عادی انگاری ادامه داشته باشد، شاهد خیز جدید کرونا خواهیم بود که بسیار خطرناک می تواند باشد.

به گزارش آدلین نیوز، پزشکان متخصص بیمارستان های ارومیه، پرستاران و کادر درمانی مراکز درمانی به ویژه بیمارستان مرجع کرونایی آیت ا… طالقانی ارومیه، دوز نخست واکسن را دریافت کردند.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: