https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2757
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۴۲

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پروژه های اولویت دار آذربایجان غربی در بخش راه سازی به ۷۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش آدلین نیوز، سید محسن حمزه‌لو با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه به بخش حمل‌ونقل به عنوان لازمه توسعه همه‌جانبه و متوازن منطقه، افزود: ساماندهی مبادی ورودی به پایانه‌ مرزی سرو به طول ٧ کیلومتر نیازمند تأمین اعتبار است، همچنین ۶٣ کیلومتر از محور نقده – پیرانشهر – تمرچین در ارتقای ایمنی دسترسی به پایانه مرزی تمرچین نیازمند تأمین و تخصیص اعتبار به ارزش ۳۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این دو پروژه است.

این مقام مسئول گفت: همسو با تکمیل کریدور غرب کشور که پایانه مرزی بازرگان را به بندر امام خمینی(ره) متصل می‌کند، ساماندهی مبادی ورودی مرزی با توجه به تحریم‌های ظالمانه و بهره‌مندی از موقعیت استراتژیکی آذربایجان غربی حائز اهمیت است.

حمزه‌لو با بیان اینکه برخلاف کمبود منابع مالی در سال جهش تولید، ساخت و توسعه ٢٠٠ کیلومتر راه در شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای اجرا شده است، اظهار داشت: وجود ۱۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک و همجواری با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، استان آذربایجان غربی را به دروازه ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده، به شکلی که ٢۶ درصد صادرات و ۶٨ درصد واردات جاده‌ای از طریق پایانه‌های مرزی بازرگان، سرو، تمرچین، پلدشت و رازی یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه های اولویت‌دار و اثربخش در رفع عقب‌ماندگی آذربایجان غربی در بخش حمل‌ونقل، تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در محدوده آذربایجان غربی شامل تعریض و بهسازی محورهای دارلک – ترشکان، مهاباد – ترشکان و احداث تقاطع‌های غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار، سه راهی دارلک و سه راهی ترشکان در مجموع به طول ٢۴ کیلومتر نیازمند ۴۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: بدون شک، آثار توسعه راه های ارتباطی با توجه به ظرفیت های بالقوه شمالغرب کشور بی‌شمار است و بسترسازی برای اجرای طرح های سرمایه گذاری در بخش صنعت و گردشگری استان و کاهش آمار تصادفات جاده ای از مهم‌ترین مزایای ساخت و توسعه راه های امن در دامن تاج زاگرس محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، همچنین از افتتاح ۳۵ پروژه عمرانی همزمان با دهه مبارک فجر امسال در استان خبر داد و گفت: ۳۴۰۰ میلیارد ریال برای بهره برداری از ۳۵ پروژه اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های بازآفرینی شهری تصریح کرد: مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر ارومیه، احداث خانه معلم میاندوآب و خانه محله ارومیه از دیگر برنامه های افتتاحی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

حمزه لو با اشاره به بهره‌برداری از مسکن مهر در آذربایجان غربی تصریح کرد: بهره برداری از ۹۲۵ واحد مسکن مهر نیز جزو طرح های مهم افتتاحی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی همزمان با دهه مبارک فجر امسال است.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: