https://adlinnews.ir

شناسه خبر :125
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

یک تیم تحقیقاتی بین المللی با ساخت مولکول های مصنوعی به مقابله با مقاومت دارویی در بدن پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینگجت، محققان دانشگاه ملبورن استرالیا با همکاری مرکز پزشکی تگزاس آمریکا، مولکول های کامپوزیتی را تولید کرده اند که می توان آنها را برای از بین بردن مقاومت های آنتی بیوتیکی در بدن استفاده کرد.

همچنین این مولکول ها مقاومت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهند.

در این شیوه، محلول پلیمر پپتید یا یک زنجیره پروتئین، به طور مستقیم با از بین بردن دیواره سلولی به مقابله با باکتری ها می پردازنند.

به گفته محققان بکارگیری این روش نه تنها موثر است بلکه بسیار ایمن هم محسوب می شود.

همچنین در این شیوه با استفاده از مولکول های مرکب PPMO، جلوی فعالیت باکتری ها مسدود می شود تا مقاومت آنتی بیوتیکی رخ ندهد.

محققان با نسخه برداری از «دی ان ای» یا «آر ان ای»، آنها را به یک توالی ژنتیکی کلیدی در باکتری ها متصل کردند تا مانع از ساخت پروتئین توسط آنها شوند.

در حال حاضر این تیم تحقیقاتی به دنبال انجام آزمایش این تکنیک بر روی انسان است.

پ
برچسب ها:
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: