https://adlinnews.ir

شناسه خبر :183
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸

بر مبنای شاخص های اصلی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، ۲۲ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل و ۹ میلیون نفر از اینترنت ADSL استفاده می کنند. ضریب نفوذ موبایل در کشور نزدیک به ۹۷.۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص‌های مهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اعلام شد که طبق آن، نزدیک به ۲۲ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل و ۹ میلیون نفر از اینترنت ADSL استفاده می کنند. این درحالی است که آخرین آماری که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شده بود و مربوط به پایان سال ۹۴ می شد از وجود ۱۶ میلیون کاربر اینترنت موبایل و بیش از ۸.۵ میلیون کاربر سرویس اینترنت پرسرعت ADSL حکایت داشت.

این آمار و اطلاعات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، توسط دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در ۹ پارامتر مورد بررسی قرار گرفته است که شامل تعداد خطوط تلفن ثابت دایر شده، ضریب نفوذ تلفن ثابت، تعداد سیم کارت تلفن همراه واگذار شده و فعال در کشور، ضریب نفوذ مشترکان فعال موبایل، تعداد تلفن همگانی، تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی، تعداد مشترکان باندپهن ثابت و تعداد مشترکین اینترنت پرسرعت موبایل می‌شود.

بررسی‌های صورت گرفته از وضعیت شاخص‌های ICT کشور تا پایان خردادماه ۹۵ نشان می دهد که ۳۰ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۸۶۱ شماره تلفن ثابت در کشور دایر شده است. در همین حال تعداد سیم کارت واگذار شده تلفن همراه ۱۵۰ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۲۰۲ خط بوده که از این تعداد ۷۷ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۱۹ سیم‌کارت فعال است. این نشان می دهد که تقریبا نیمی از سیم کارتهای واگذارشده در کشور غیرفعال است.

از نظر تعداد نصب تلفن همگانی نیز تاکنون ۱۳۱ هزار و ۵۲۵ دستگاه تلفن همگانی در کشور نصب شده است. تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی ۴۸ هزار و ۲۲ روستا اعلام شده و ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور، ۳۸.۱۳ درصد است.

برآورد شده است که تا پایان خرداد ۹۵ ضریب نفوذ مشترکان فعال موبایل در ایران به ۹۷.۴۸ درصد رسیده و مشترکان پهن باند سیار (اینترنت موبایل) بالغ بر ۲۱ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۴۸۵ نفر هستند. این درحالی است که تعداد مشترکان پهن باند ثابت (اینترنت پرسرعت ADSL ) حدود ۹ میلیون و ۱۴ هزار و ۳۱۴ مشترک اعلام شده است.

درهمین حال دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات، جداول مربوط به وضعیت شاخص های ICT را طی ۱۰ سال اخیر منتشر کرده است.

طبق این جداول، ضریب نفوذ تلفن ثابت از ۳۳ درصد در سال ۸۶ به بیش از ۳۸ درصد در سال ۹۵ رسیده است.

fan-9

همچنین، ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه از ۳۹ درصد در سال ۸۶ به بیش از ۹۷ درصد در سال ۹۵ رسیده است.

fan-10

مقایسه ضریب نفوذ سیم کارت نیز نشان می دهد که در سال ۸۶ این ضریب نفوذ ۴۶.۸ درصد بوده و هم اکنون به بیش از ۱۸۸ درصد در سال ۹۵ رسیده است.

fan-11

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: