https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2660
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۴:۱۱

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره رد شدن طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: برای تایید این قانون به دوسوم آرای نمایندگان نیاز بود و تنها سه نفر کم آمد بنابراین تقاضای بررسی مجدد آن را ارائه کرده‌ایم.

به گزارش آدلین نیوز به نقل از فارس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امشب در سلسله نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی در مسجد جامع همدان با بزرگداشت دهه فجر اظهار کرد: در جریان انقلاب اسلامی افرادی بودند که در راه مبارزات برای پیروزی انقلاب شکنجه و تبعید شدند اما وقتی به مقام، ثروت و روزهای خوب رسیدند از کاروان انقلاب پیاده شدند یا فرزندانشان آنها را از این کاروان پیاده کردند.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به تمدن اسلامی باید از آزمایش‌ها و امتحان‌ها سربلند بیرون آییم، تبعیت از ولی فقیه را عامل سرافرازی کشور دانست و گفت: خداوند امامی به ما هدیه کرد که چشمانمان را باز کرد و آن چه باید می‌دیدیم را نشانمان داد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این دنیا عالم حق و تکلیف است و انسان‌هایی مورد عنایت الهی قرار می‌گیرند که به تکالیف خود عمل می‌کنند گفت: طی ۴۰ سال گذشته سفره‌های مختلفی جلوی ملت ایران پهن شده و هر فردی هم مردم را به سمتی دعوت کرده است، این مردم هستند که باید انتخاب کنند سر کدام سفره بنشینند دولت‌ها را از گروهی بگیرند و به گروهی دیگر واگذار کنند.

وی با تأکید بر اینکه برخی از شعارهای اول انقلاب را نتوانسته‌ایم محقق کنیم که عدم موفقیت در این زمینه دلایل بسیاری دارد گفت: برخی دلایل نرسیدن به بخشی از اهداف روزهای اول انقلاب را دین معرفی می‌کنند و مدعی هستند اسلام نمی‌تواند حکومتداری کند! البته این سخنان مربوط به امروز نیست و از صدر مشروطیت تا کنون از سوی عده‌ای مطرح می‌شود زیرا قصد گویندگان آن این است تا به این نتیجه برسند که فقط افراد تربیت شده در مکاتب غربی می‌توانند به حکومتداری بپردازند.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی با شعار و پرچمداری حکومت علوی به میدان آمده است بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی آزمایش‌های ما تمام نشده و مدام در حال آزمایش هستیم تا مشخص شود کدام راه را انتخاب می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برخی در این راه روش نادرست را ارائه می‌دهند و هنگامی که موفق نمی شوند اصول اولیه را زیر سوال می‌برند و برخی نیز توبه‌نامه می‌نویسند! ادامه داد: این افراد با این اقدامات می‌خواهند از مسیر درستی که در پیش گرفتیم منحرف و پشیمانمان کنند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناکارآمدی این افراد که اتفاقا برخی از آنها نیز به عنوان مسوول نیز ایفای نقش می‌کنند گفت: این افراد با بی‌تدبیری باعث بروز مشکلات اقتصادی در کشور شده‌اند و کم‌کاری و ندانم‌کاری خود را به پای نظام و انقلاب می‌نویسند.

وی در ادامه به مسئله بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در مجلس نگاه واحدی در مورد بورس وجود ندارد من معتقدم در بازار بورس جرم رخ داده است اما برخی موافق این نظر نیستند و معتقدند بورس را باید با سیاست‌های اقتصادی اصلاح کرد اما پیگیری‌های ما باعث جابجایی رئیس سازمان بورس شد.

قاضی‌زاده هاشمی درباره رد شدن طرح شفافیت آرای نمایندگان نیز بیان کرد: برای تایید این قانون به دوسوم آرای نمایندگان نیاز بود و تنها سه نفر کم آمد بنابراین تقاضای بررسی مجدد آن را ارائه کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مجلس برای ۶۰ میلیون نفر برنامه پرداخت یارانه معیشتی را داده بود که با ۴۰ میلیون آن موافقت شده است گفت: برای حل معضل مسکن هم مدل مالی ارائه دادیم تا افرادی که در سه دهک‌ پایین جامعه قرار دارند برای تأمین مسکن پولی پرداخت نکنند که لازمه اجرای آن نیازمند وجود دولتی همراه است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بنده جزء مخالفان برجام هستم تصریح کرد: برجام به دلیل نبودن ضمانت اجرای تعهدات، باید گام به گام پیش می‌رفت ولی دوستان طوری حرکت کردند که تعهدات طرف ایرانی اجرا شد اما طرف غربی خیر، در نهایت هم دستشان خالی ماند و امروز هم کاسه چه کنم چه کنم دست گرفته‌اند.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: